lcd панель новые массивы

alev05
Offline
Зарегистрирован: 01.02.2015

всем привет я новичёк на этом сайте я читал ваши вороси и ответы они мне помогли по работе с Funduino это тоже самое что и Arduino я дошёл до дисплея и у меня вопрос таков : как задать два рисунка и менять масив один на другой я нашёл плимер в интернете на один пасив понял как он работает задал второй задал второй масив правильно а запустил не правильно скинте мне погамму с массивами:

 B00000

B00100

B01010

B00100

B00100

B00110

B00100

B11111

B11111

и второй массив такой же

 

NeiroN
NeiroN аватар
Offline
Зарегистрирован: 15.06.2013

В хустальном шаре я видел что у вас WH1602 и эта программа должна вам подойти:

/*
  LiquidCrystal Library - Custom Characters
 
 Demonstrates how to add custom characters on an LCD  display.  
 The LiquidCrystal library works with all LCD displays that are 
 compatible with the  Hitachi HD44780 driver. There are many of 
 them out there, and you can usually tell them by the 16-pin interface.
 
 This sketch prints "I <heart> Arduino!" and a little dancing man
 to the LCD.
 
  The circuit:
 * LCD RS pin to digital pin 12
 * LCD Enable pin to digital pin 11
 * LCD D4 pin to digital pin 5
 * LCD D5 pin to digital pin 4
 * LCD D6 pin to digital pin 3
 * LCD D7 pin to digital pin 2
 * LCD R/W pin to ground
 * 10K potentiometer:
 * ends to +5V and ground
 * wiper to LCD VO pin (pin 3)
 * 10K poterntiometer on pin A0
 
 created21 Mar 2011
 by Tom Igoe
 Based on Adafruit's example at
 https://github.com/adafruit/SPI_VFD/blob/master/examples/createChar/createChar.pde
 
 This example code is in the public domain.
 http://www.arduino.cc/en/Tutorial/LiquidCrystal
 
 Also useful:
 http://icontexto.com/charactercreator/
 
 */

// include the library code:
#include <LiquidCrystal.h>

// initialize the library with the numbers of the interface pins
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);

// make some custom characters:
byte heart[8] = {
  0b00000,
  0b01010,
  0b11111,
  0b11111,
  0b11111,
  0b01110,
  0b00100,
  0b00000
};

byte smiley[8] = {
  0b00000,
  0b00000,
  0b01010,
  0b00000,
  0b00000,
  0b10001,
  0b01110,
  0b00000
};

byte frownie[8] = {
  0b00000,
  0b00000,
  0b01010,
  0b00000,
  0b00000,
  0b00000,
  0b01110,
  0b10001
};

byte armsDown[8] = {
  0b00100,
  0b01010,
  0b00100,
  0b00100,
  0b01110,
  0b10101,
  0b00100,
  0b01010
};

byte armsUp[8] = {
  0b00100,
  0b01010,
  0b00100,
  0b10101,
  0b01110,
  0b00100,
  0b00100,
  0b01010
};
void setup() {
  // create a new character
  lcd.createChar(0, heart);
  // create a new character
  lcd.createChar(1, smiley);
  // create a new character
  lcd.createChar(2, frownie);
  // create a new character
  lcd.createChar(3, armsDown);  
  // create a new character
  lcd.createChar(4, armsUp);  

  // set up the lcd's number of columns and rows: 
  lcd.begin(16, 2);
  // Print a message to the lcd.
  lcd.print("I "); 
  lcd.write(0);
  lcd.print(" Arduino! ");
  lcd.write(1);

}

void loop() {
  // read the potentiometer on A0:
  int sensorReading = analogRead(A0);
  // map the result to 200 - 1000:
  int delayTime = map(sensorReading, 0, 1023, 200, 1000);
  // set the cursor to the bottom row, 5th position:
  lcd.setCursor(4, 1);
  // draw the little man, arms down:
  lcd.write(3);
  delay(delayTime);
  lcd.setCursor(4, 1);
  // draw him arms up:
  lcd.write(4);
  delay(delayTime); 
}

Чтобы менять рисунки - нужно менять символ: установить курсор в позицию символа и вывести туда другой.